Bądź rzetelny

Bądź rzetelny

Zawsze bądź rzetelny w lean i uczciwy w stosunku do siebie oraz innych. Nie przypisuj sobie cudzych sukcesów, przyznaj się że czegoś nie wiesz. Co oczywiste nikt z nas nie jest doskonały.

Nie musisz wiedzieć wszystkiego i masz prawo do popełniania błędów. Jeżeli będziesz potrzebował, to doczytaj lub poproś o wsparcie.

Nie możesz też być ekspertem we wszystkim, a  swoją wiarygodność budujesz między innymi przyznając się, że czegoś nie wiesz. Jeżeli czegoś nie wiesz, poinformuj o tym zespół Powiedz, że dowiesz się do następnego spotkania i przekażesz odpowiednią informację.

Rzetelność oznacza też odpowiednie podejście do pracy, zbierania i wykorzystania danych oraz  właściwą komunikację w zespole.

Praca na właściwych danych jest elementem podstawowym i warunkiem sukcesu. Wiem, że jest to wazne ponieważ sam wiem, ze istnieje konieczność weryfikacji danych. Życie pokazuje, że często mozesz ufać tylko temu co sprawdziłeś osobiście.

Elementy warte podkreslenia

Twoja WIARYGODNOŚĆ jest kluczem do zdobycia zaufania zespołu. Będziesz bardzo cięzko i długo na nią pracował. Bardzo łatwo się ją natomiast traci. Wiarygodność zyskujesz pracując wsólnie z zespołem i wspólnie rozwiazując napokane problemy. Musisz być częścią zespołu.

TWOJA HISTORIA (SUCCESS STORY) jest bardzo ważna ponieważ dużo łatwiej trafisz do odbiorców, gdy będziesz mógł pochwalić się swoją zawodową historią i wcześniej zrealizowanymi projektami. Nie muszą być wielkie, ale każde wdrożone narzędzie będzie pomagało w budowaniu Twojej historii

PORAŻKI są równie ważne dla Ciebie. Odnosząc same sukcesy, możesz nie być przygotowany na chwile trudne, czy zwątpienie zespołu. Nie życzę Ci oczywiście odniesienia porażki, natomiast jeżeli już Cię spotka, zawsze staraj się wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Obserwuj swoje emocje, zastanów się jak zareagować gdyby podobna sytuacja się powtórzyła i… bądź rzetelny w lean

KOMUNIKACJA bywa trudna, czasem chcielibyśmy ukryć coś, czy zamieść pod dywan. Nie ryzykuj. Nawet jeżeli nikt Ci tego w oczy nie powie, to Twoją postawę zespół zapamięta na długo.

Warto przeczytać:

Predictive solutions